Українці вибороли ще дві золоті медалі на Паралімпіаді
"Запорожці", про які ви не чули: секрети АвтоЗАЗу | Фото: pixabay.com

"Запорожці", про які ви не чули: секрети АвтоЗАЗу

За сім десятиліть свого існування найбільший автовиробник легкових машин в Україні - АвтоЗАЗ - представив безліч маловідомих, але унікальних екземплярів автомобілів "Запорожець". 

Про кілька найцікавіших прикладів із цієї колекції, які були розроблені як дослідні або малосерійні моделі, розповіли у своїй статті наші колеги з РБК-Україна. Матеріал заснований на даних з архіву музею "Фаетон" та інформації від пресслужби АвтоЗАЗу. 


Читайте нас у Telegram: тільки найактуальніші та перевірені новини

ЗАЗ-2301 "Снага"

Дослідна компактна вантажівка, розрахована на одну тонну вантажу, побачила світ у 1995 році і була укомплектована двигуном робочим об'ємом 1700 куб. см. Зовні автомобіль був схожий на вантажну "Газель". Свого часу на базі "Снаги" також планувалося створення уніфікованого сімейства комерційних автомобілів. У серію вони не були запущені. ЗАЗ-2301 "Снага" створювалася в тісній кооперації з Трнавським автомобільним заводом, розташованим у Словаччині.

На базі "Снаги" також планувалося створення мікроавтобуса ЗАЗ-2201, інженери із Запоріжжя навіть створили його повнорозмірний макет. Фургон на основі ЗАЗ-2201 повинен мати індекс ЗАЗ-2701. Цікаво, що один із дослідних екземплярів зберігся і перебуває в музеї історії транспорту в столиці Словаччини.


Пікап ЗАЗ-968МП

У 1990-1992 роках на ЗАЗі випускали незвичайну модифікацію базового седана - пікап ЗАЗ-968МП. Створення компактного комерційного авто - це спроба заводу запропонувати ринку на початку 90-х невелику розвізну машину.

Працівники заводу згадують, що ЗАЗ-968МП виробляли за стапельно-обхідною технологією - у кузова ЗАЗ-968М відрізали задню частину кабіни, а за передніми сидіннями приварювали задню стінку з вікном. Щоб не допустити надмірної втрати жорсткості кузова, верх вантажного відсіку посилювали шляхом приварювання П-подібної круглої труби, а поверх стандартної підлоги по периметру вантажного відсіку приварювали кутовий профіль, який, своєю чергою, був основою для вантажної підлоги. За деякими даними, всього було випущено близько 2500 пікапів ЗАЗ-968МП.




ЗАЗ-965С

Правокермовий "горбатий" ЗАЗ-965 з літерним індексом С призначався не для експорту в країни з лівостороннім рухом, а для поштової служби (С, ймовірно, означало Зв'язок). Щоб єдиний член екіпажу поштового ЗАЗіка, збираючи або розвозячи кореспонденції по місту, не витрачав час на обхід машини біля кожної поштової скриньки, його посадили праворуч: виходь, шановний, з-за керма прямо на тротуар. Зрозуміло, що машина була модернізована для вантажоперевезень: на місці заднього сидіння стояв сталевий бокс для листів і газет, а замість скла в задніх бічних вікнах монтували металеві панелі.



ЗАЗ-970

У 1962 році на ЗАЗі було створено цілу лінійку легких автомобілів, серед яких були суцільнометалевий фургон, його пасажирська версія і бортовий пікап. Зовнішній вигляд усього сімейства розробляли в заводському бюро архітектурного оформлення автомобіля (поняття "дизайн-центр" тоді ще не існувало).

Автомобілі комплектувалися форсованим до 27 к.с. двигуном від ЗАЗ-965А, що розташовувався ззаду, і стандартною коробкою передач. Крім того, автомобілі успадкували від ЗАЗ-966 незалежну підвіску всіх коліс: передню торсіонну на поздовжніх важелях і задню пружинну. Автомобілі могли перевозити до 350 кг речей з водієм і пасажиром. Задньомоторне компонування 970-го сімейства зумовило своєрідність доступу до вантажу в кузови фургона - вантажні двері розташовувалися по обидва боки кузова. На жаль, через дефіцит виробничих потужностей цікаву модель у серію не запустили.


ПОДЕЛИТЬСЯ
ВСЕ ПО ТЕМЕ
КОММЕНТАРИИ

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ
ЗНАКОМСТВА
МЫ НА FACEBOOK