В Україні знову продовжили мобілізацію та воєнний стан
"Колеса Історії": Перший автомобільний музей відкрив свої двері в Києві | Фото: pixabay.com

"Колеса Історії": Перший автомобільний музей відкрив свої двері в Києві

У Києві відкрився перший приватний автомобільний музей "Колеса Історії", який запрошує киян і гостей столиці насолодитися захопливою мандрівкою в минуле світової автомобільної індустрії. 

Цей унікальний музей представляє понад 100 експонатів, включно з раритетними автомобілями, мотоциклами та іншими зразками технічної культури минулих років.

Про п'ять найзахопливіших автомобілів з колекції "Колеса Історії" розповіли наші колеги з РБК-Україна, які вже побували в музеї і підготували ще й огляд справжніх перлин світового автопрому, що викликають захват і захоплення.

Читайте нас у Telegram: тільки найактуальніші та перевірені новини

Звісно, колекцій вінтажної автотехніки в Києві існує чимало, але досі це були виключно приватні зібрання, доступні для вузького кола обраних. І ось у столиці відкривається перший загальнодоступний автомобільний музей з офіційним статусом Міністерства культури України.

Що відомо про музей "Колеса історії"

Адміністрація зазначає, що всі експонати "живі" та перебувають у стані "на ходу". А історія майже кожного конкретного експоната в музейних залах відома організаторам. Найчастіше вона пов'язана або з видатними людьми України, або, навпаки, з пересічними громадянами, які жили в цій країні до нас.

Організатори подбали про те, щоб у "Колесах історії" було цікаво не лише фанатам техніки. Відповідно відвідувачам пропонується відкрити для себе різноманітні експонати, які допоможуть зануритися в атмосферу минулих епох.

ГАЗ-А (1932-1936 г.г.)

Це найстаріший об'єкт на першому поверсі музею. Свого часу такі машини у великій кількості були присутні на вулицях Києва та інших українських міст. Простий, надійний і невибагливий фаетон був першим легковим автомобілем Горьковського автозаводу. Фактично вона є копією автомобіля Fоrd-А. Ліцензія на виробництво якого разом із повністю комплектним потужним заводом була куплена радянським урядом у Ford Motor Company ще 1929 року. Машини цієї моделі у вільний продаж не надходили і в приватній власності майже не зустрічалися. У наші дні відомо лише кілька екземплярів цієї моделі, присутніх в Україні - при тому що всього було випущено трохи менше ніж 42 тисячі таких "газиків".



Buick Roadmaster (1936-1937 гг.)

Ще один довоєнний, а тому доволі рідкісний автомобіль. Тим паче що і за часів своєї молодості ця дорога (від 1518 доларів!) модель не була особливо поширеною, зокрема й на батьківщині. У "Роадмастера" цікавий як для нашого часу двигун, а саме у цього екземпляра - ще й незвичайна власна історія. Гіди музею розкажуть вам, хто зберіг цей Buick до наших днів, як і коли він потрапив в Україну і чому на ньому досі рідні американські номерні знаки.



ЛуАЗ-967 ТПК (1965-1989 гг.)

Унікальна армійська машина, про яку мало знали навіть за часів її служби в армії. Вона влаштована так, що вміє їздити будь-яким бездоріжжям, може плавати, літати, десантуватися на парашуті та евакуювати поранених з-під вогню, сама залишаючись при тому в укритті. Важливо, що за таких здібностей машина залишалася дешевою у виробництві, оскільки базувалася на агрегатах одного дуже поширеного українського легковика. Власне, і сам ТПК теж випускався в Україні. Повна історія саме цієї машини зі зрозумілих причин невідома, але в музеї можуть розповісти, як сталося, що цей автомобіль є справжньою "капсулою часу", маючи на одометрі лише кілька десятків кілометрів пробігу.



Tatra 613 (1974-1996 гг.)

Дуже своєрідна машина чехословацького виробництва, яку вважали унікальною навіть тоді, коли випускали серійно. Потужна представницька модель з добре захованим мотором V8, що має чимало спільного як з народними "Запорожцями" і "Жуками", так і з елітними De Tomaso Pantera і Ferrari. Дизайн її, між іншим, був створений одним відомим італійським ательє. Історія цього екземпляра в Україні починається 1976 року, коли вона стала однією з трьох новеньких "Татр", поставлених у республіку для виконання особливих завдань.



Rolls-Royce Silver Shadow (1965-1980 гг.)

А це преміум-клас у британському виконанні. Напевно, прозвучить несподівано, але цей Rolls-Royce - доволі масовий автомобіль. Принаймні так він виглядає на тлі інших Роллс-Ройсів зі своїм накладом у 25 тис. екземплярів. Silver Shadow був прописаний у гаражах багатьох світових знаменитостей, від королів до поп-зірок. А для пересічного громадянина музей "Колеса Історії" - рідкісна можливість познайомитися з цим безумовно досконалим автомобілем. Представлений в експозиції екземпляр - 1969 року випуску, і свого часу він прибув в Україну з Каліфорнії.



Якщо коротко

Знайомитися з унікальними зразками технічної культури минулого, зокрема, з автомобілями та мотоциклами, краще не через екран смартфона чи комп'ютера, а, як сьогодні кажуть, у реалі. Тож підкажемо, що музей "Колеса Історії" буде відкрито для відвідувачів щотижня з п'ятниці по неділю з 10:00 до 17:00. Купити квитки можна на сайті музею або безпосередньо на місці. Передбачені пільгові ціни для дітей та деяких категорій громадян.

ПОДЕЛИТЬСЯ
ВСЕ ПО ТЕМЕ
КОММЕНТАРИИ

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ
ЗНАКОМСТВА
МЫ НА FACEBOOK